آموزشگاه زبان کجا برم؟مقالات

آموزشگاه زبان کجا برم؟

تحلیل آموزشگاه های مختلف و چند خاطره و تجربه از خودم

آموزشگاه زبان

خب، آموزشگاه زبان کجا برم؟

خیلی ها از بچگی آموزشگاه زبان میرند ولی هنوز بلد نیستن درست صحبت بکنند… خیلی ها با شور و انگیزه زیادی رفتن و آموزشگاه زبان ثبت نام کردن اما بعد از یکی دو ترم، کلاس رو رها کردند دلیلش هم احتمالا کیفیت پایین موسسه یا اخلاق بد دبیرش بوده و اونها رو از زبان زده کرده.

آموزشگاه زبان

خشت اول چو نهد معمارکج           تا ثریا میرود دیوار کج

خب اینجا میخوایم یادبگیریم اولین خشت یادگیری زبان رو درست بگذاریم تا ساختمان زبان مون یک برج زیبا باشه بعد از یک سال، نه اینکه قبل از اینکه به ساخت طبقه دومش برسه فروبریزه!! 

  کانون زبان ایران، سفیر، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، ایران کانادا، ایران اروپا، ایران استرالیا، شکوه و غیره…

با وجود این همه آموزشگاه زبان در سطح شهر من بهتون حق میدم که بگید انتخاب کلاس زبان خوب سخته.

ببینید من در اینجا فقط از تجربیات خودم صحبت میکنم و ممکنه بعضی جاهای حرفام مخالف نظر خیلی های دیگه باشه، مسیری که رفتم رو اینجا تشریح میکنم.

نکته اول:  ببینید، تعداد افراد کلاس نباید بیش از اندازه باشه.

(مصداق بارزش جهاددانشگاهیه تهرانه که ۱۸ نفر در یک کلاس بودیم یک ترم!- شعبه ی توی کوچه رشتچی در انقلاب من میرفتم)

بین ۴ تا ۹ نفر مناسب هستش. شما باید فرصت بکنید که صحبت کنید در کلاس، تا صحبت نکنید راه نمی افتید. اگر در کلاس های ریاضی و ادبیات و فیزیک دبیرستان یا دانشگاه بچه محجوبی بودید و ساکت یه گوشه مینشستید و جزوه های خوبی مینوشتید و تمارین رو به موقع حل میکردید، اینجا باید یه کار دیگه هم بکنید علاوه بر حل تمارین و نوشتن جزوه خوب و اون هم نخود هر آش بودن هست!

هر بحثی که باز شد شما اظهار نظر کنید، شاید شما آقا هستید و مثلا یک بحثی بین خانم ها راه میفته راجع به مد و لباس، و شما حالتون به هم میخوره از دیدن این منظره!(شبیه اتفاقی که وقتی زن ها باهم میرن خرید اونجا پیش میاد!)، شما در این شرایط حتما باید وارد صحبت بشید! یه راهی پبدا کنید من نمیدونم چجوری! اگر چیزی به نظرتون نرسید، سوال بپرسید راجع به داستانی که داشتن تعریف میکردن.

سوال سازی و سوال پرسیدن در زبان انگلیسی یکی از مهم ترین مباحث هست حتما به اندازه کافی تمرین کنید. پس چی شد؟! نخود هرآش باش لطفا خواهشا، ساکت نباش سر کلاس. 

پس کلاس زبانی میریم که افرادش بین ۴ تا حداکثر۹ نفر باشه. این از این!


نکته دوم: نگاه کنید ببینید چه جور آدم هایی میان توی اون موسسه ثبت نام میکنند.

مثلا توی کلاس های جهاد دانشگاهی(بذارید خاطره هم میگم جلوتر، صبر داشته باشید!) انواع مختلف آدم ها از بیزنسمن ای که چند بار در ماه سفر های تجاری به دیگر کشور ها داره گرفته تا دانشجوی دانشکده خلبانی و مدیر یک خبرگذاری ایرانی که خودش عرب هست و فارسی به زور صحبت میکنه شرکت میکنند!(دوستان خوبی هم شدیم با هم!)

اما مثلا کانون زبان ایران(آی ال آی) شعبه ی ولیعصرش- که توی خیابون رشت هست کنار دانشگاه پلی تکنیک- اگر شما برید ثبت نام کنید میبینید که اکثر افراد دانش آموز و دانشجو و بعضا پیک موتوری اند!(البته من فقط دارم راجع به این شعبش حرف میزنم واینم بگم که کانون زبان جزو موسسات متوسط رو به بالاست در کل.)

البته افراد فرهیخته هم هستن بین کسانی که ثبت نام میکنند اونجا، اما بهتره بدونید قسمت نوجوان و بزرگسال باهم سر کلاس میرند! مثلا اون کلاسی که من بودم، از پسر۱۳ ساله بود تا آقای ۴۰ ساله!

رنج سنی افراد رعایت نمیشه و این میتونه اذیت کننده باشه برای شما.

(بله درست حدس زدید کلاس های کانون زبان تفکیک جنسیتی داره و دختر و پسر کلاس هاشون جداست)

البته کتابهای کانون زبان واقعا فوق العاده ست، یعنی اگر یک شعبه ی خوب کانون زبان نزدیک خونتون بتونید پیدا کنید میتونه یک انتخاب معقولانه باشه ثبت در اونجا.(دقت کنید که گفتم شعبه ی خوب، شعبه ایه که اکثر قریب به اتفاق کسانی که رفته اند اونجا راضی اند)

و اما یک نکته ی مهم!!!!!

شنیدید میگند فلان شخص یا فلان جا شهره ی عام و خاصه؟

آموزشگاه هایی هم هستند که خیلی شهره ی عام نیستن!

(بین خواص شهره اند نه عوام)

یعنی یک سری افرادراضی از کیفیت کار این آموزشگاه رو به همدیگه معرفی میکنند و به این شکل زبان آموزان جدید در آموزشگاه ثبت نام میکنند و آموزشگاه هم هرگز هزینه گزاف تبلیغات خرج نمیکنه و در عوض به حقوق دبیرانش اضافه میکنه تا کیفیت کارش بالاتر بره و در نتیجه رضایت زبان آموزان، و در دوباره معرفی شدن به افراد جدید توسط زبان آموزان راضی!

شما هرگز نامی از این آموزشگاه ها نمیشنوید مگر اینکه یکی از دوستان یا آشنایانتون رفته باشه و بیاد و شمارو خبر کنه که همچین جایی هم هست!

اگر شما هم مثل من و خیلی های دیگه از خواص نیستید، بهتره چارتا از خواص رو بشناسید که لااقل احتمال باخبر شدن از چنین جاهایی براتون زیاد بشه!، نه فقط در زمینه ی آموزشگاه زبان انگلیسی، در همه چیز بهترین چیز ها برای خواص هست البته این به این معنی نیست که بهترین چیز ها لزوما گرون ترین هم باشندها!

خواص بودن هم به این معنی نیست که طرف حتما باید شهرداری معاون وزیری چیزی باشه ها! هر کسی که جزو ۱۰ درصد برتر حیطه کار خودش باشه، در اون زمینه جزو خواص هست و میتونید از نظرش استفاده کنید.

این چند خط رو اگر نخونید چیزی از دست نمیدید، کمی خاطره میخوام بگم از دوران کاری خودم و شاید براتون بی فایده باشه، برای دوستان نزدیکم و کسانی که کنجکاوی زیادی دارند مینویسم:

من ۳ سال پیش توی یک شرکتی نماینده فروش بودم، اونجا توی یکی از جلسات هفتگی که تمام نمایندگان و مدیر فروش در یک دفتر جمع شده بودیم و به صحبت های مدیرفروشمون(سلام آقای ره انجام!) گوش میدادیم، صحبت از یکی از فروشنده ها به میون اومد که خیلی کارش درسته و همه مشتری ها دنبال اسم اون رو میگردند، اینجا بود که من با آقای فروشنده طلایی آشنا شدم.

یکی دو روز بعد که یک روز سخت رو گذرونده بودم و از صبح توی دفتر مشغول کار بودم نزدیک غروب بود که تقریبا همه رفته بودند و فقط من توی اتاق تلفن ها بودم، دیدم که آقای فروشنده طلایی وارد شد و انگار چند تا تماس داشت که باید با تلفن دفتر میگرفت، در خلال تماس هایی که هر دو میگرفتیم گه گداری فرصتی پیش می اومد که باهم دیگر صحبت کنیم.

من از علاقه ام به زبان گفتم و اینکه ای کاش رشته دانشگاه رو زبان انتخاب میکردم و دوست دارم از مهندسی عمران انصراف بدم و این حرفا(این روضه ی انصراف از دانشگاه رو به هر کسی که میرسیدم میخوندم براش!)

فهمیدم رتبه ۲ رقمی آزمون ارشد اورده و داره برای اپلای کارهاش رو انجام میده. خیلی عجیب بود با وجود این همه درس و خانواده و فلان و بیسار، فروشنده ی برتر هم شده بود!

وقتی فهمید به زبان علاقه دارم و حد این علاقه تا جایی هست که دارم دو تا کلاس زبان رو همزمان میرم، از جاش بلند شد و شروع کرد به مصاحبه به زبان انگلیسی با من!

دفتر خالی بود و خداروشکر راحت صحبت کردیم! سطح زبانش از من بهتر بود، مکالمش خیلی قوی تر بود، من یک ایراد گرامری ازش گرفتم و حفظ آبرو کردم(!) ولی انصافا سرعت و روان بودنش توی صحبت من رو تحت تاثیر قرار داد. گفت که یک کلاسی هست توی امیرآباد شمالی که یک فرد آمریکایی تاسیسش کرده و اگر بری اونجا خودش شخصا تعیین سطحت میکنه وکلی تعریف کرد ازش.

این موند توی ذهن من تا یکسال بعدش، یک سال بعد به سرم زد برم و این آموزشگاه رو ببینم. یک روز زنگ زدم وقت مصاحبه گرفتم و رفتم ثبت نام کردم و کف بر شدم….

افرادی که توی این اموزشگاه (نسبتا مخفی!) ثبت نام میکردند همه خاص بودند. حداقل از افراد برجسته صنف خودشون بودند، دانشجویان دانشگاه تهران و امیرکبیر، مدیر وبسایت و اپلیکیشن هاتگرام(نسخه ای از تلگرام) که به ما گفت دانلود با خط همراه اول از هاتگرام رایگان هست! اینو که گفت همه ساکت شدند سرکلاس(!)، گفت بهشون اجازه نمیدن که این قابلیت رو اعلام عمومی کنند. و من که خودم به شخصه از خجالتش در اومدم و چندین گیگ رو حلال کردم!

یکی دیگه از بچه ها  که پدرش یک کارخونه دار بود و میگفت هر…(نمیتونم این رو بگم شرمنده!)… خود استاد درس (همون فرد موسس که هم مدیریت میکرد و هم هر ترم یک کلاس رو برمیداشت و تدریس میکرد، به صورت چرخشی هر چهار پنج ترم یکبار با ایشون کلاس داشتیم).

خود ایشون بیست سال بود که توی فارکس و بورس فعالیت میکرد و از خاطرات ترید هایی که کرده بود برامون میگفت(شما فکر کن این دامنه از مباحث مختلف به زبان انگلیسی چه دایره لغاتی رو به ما اضافه کرد!) ایشون پدرش ایرانی بوده و برای تحصیل میره امریکا و اونجا ازدواج میکنه و بچه دار میشه، و ایشون (استاد ما) تا نوجوانیش رو امریکا بوده و بعدش میاد ایران، خیلی شخص شوخ و معاشرتی ای هستش… من بخوام خاطرات این کلاس زبان رو بگم خودش یک کتاب میشه، شاید توی بخش خاطرات سایت بعدا در بارش نوشتم.


نکته سوم: به مسیر رفت و آمدتون دقت کنید.

اگر مبدا شما منزلتون هست، کلاس زبان به منزل دور نباشه؛ اگر بعد از اداره یا دانشگاه میخواین یک راست برین کلاس، خب این کلاس نباید به اداره  یا دانشگاهتون دور باشه. (پس شما میتونید علاوه بر اموزشگاه های نزدیک محل زندگیتون، آموزشگاه های نزدیک محل کار یا تحصیلتون رو هم در دایره انتخابتون قرار بدید)

خلاصه جایی برید که خیلی دور نباشه به شما.

طولانی بودن مسیر رفت و برگشت یکی از عوامل خیلی مهم و جدی در سرد شدن افراد از ادامه دادن کلاس زبان هستش. (نگید نگفتیا!)


آموزشگاه زبان

نکته چهارم: از فلافلی مامان جون فلافل نخورید!

(کسب و کار زنجیره ای هرگز به فکر شما نیست به فکر جیب خودش هست.)

در نهایت باید بگم که کلاس زبانی نرید که حالت زنجیره ای داره.(منظور از حالت زنجیره ای این هست که تعدادشعبه هاش در کشور بیش ازده تاست)

مثلا آموزشگاه هرمس چند تا شعبه داره در کشور ولی تعداد شعبه هاش به ده تا نرسیده هنوز و کیفیتش بد نیست. بگذارید قشنگ توضیح بدم منظورم رو:

 یک فست فودی رو در نظر بگیرید، تا وقتی یک شعبه داره همه چیز خوبه، مواد اولیه رو میخره سرخ میکنه میفروشه درآمد داره و همه راضی اند(در بهترین شرایط)، حالا تصور کنین همین فست فودی هزار تا شعبه داره و به یک غول تبدیل شده در صنعت فست فود کشور، روزانه صدها نفر به هر شعبه مراجعه میکنند برای خوردن مثلا فلافل، خب این مجموعه بازارش رو تامین کرده و دیگه سلامت مشتری هاش براش مهم نیست، پول براش مهمه، فروش بیشتر و سریعتر براش مهمه، سبزی جات و گوجه ترشی رو که معمولا سلف سرویس هست رو با مواد  نگهداره تازه و براق نگه میداره تا ظاهر رو حفظ بکنه.

حالا یک فلافلی رو در نظر بگیرین که یک زن و شوهر در اون کار میکنند و با عشق آشپزی میکنند، با روغن سوخته و مواد نگهدارنده غذا تحویل مشتری نمیدن، با مشتری رفیق میشن و …

شما اگر بخواین فلافل بخورین قیمت ها یکسان باشه، کدوم رو ترجیح میدین؟ فلافلی مامان جون یا این فلافلی کوچک و سلامت؟

قطعا اگر به فکر سلامتی خودتون باشید مورد دوم رو انتخاب میکنید.

خب در مورد آموزشگاه زبان هم همین هست، تا وقتی تعداد شعبه ها کم هست یا اصلا تک شعبه ای هست آموزشگاه، در بیشتر موارد کیفیت آموزش خوب هست. ولی تعداد شعبه ها که زیاد میشه(سفیر، شکوه و غیره) کیفیت آموزش(کیفیت غذا) کاهش پیدا میکنه و اهمیتش کم میشه برای مدیریت مجموعه، و پول و درآمدزایی و گرفتن شاگرد بیشتر و تبلیغاتِ بیشتر اهمیت پیدا میکنه برای آموزشگاه.

کلاس زبانی برید که مدیریت خوبی داره، حواسش به دبیراش هست، دبیران از جون مایه میگذارند و مهمتر از همه، کسانی که در اون موسسه به عنوان زبان آموز ثبت نام میکنند انسان های فرهیخته ای باشند این مورد آخر از همه مهمتر است.

اگر شانس به شما رو نکرده و هیچ کس از دوستانتون نیومده سراغ شما و مژده بهتون بده که یکی از این آموزشگاه های خواص رو پیدا کرده، شما خودتون باید آستین بالا بزنید و جستجو کنید! فکر کنید رفتین یک شهر غریبه، ظهر شده و شما هنوز نهار نخوردین، دنبال یک رستورانی چیزی میگردین که غذا بخورید(اینهمه من مثال خوردن میزنم چون خودم شکمو هستم متاسفانه!)، رستوران الف و ب رو میبینید، از پشت شیشه نگاهی میاندازید و میبینید که رستوران الف رو کارگران ساختمون با لباس خاکی و پیرمرد های فرتوت و زوار در رفته پر کرده اند، کسانی که احتمالا به سلامتی خودشون اهمیت آنچنانی نمیدن. ولی رستوران ب رو نگاه میکنین و میبینین افراد سطح بالای جامعه مثلا قضات و مهندسین و تجار مشتری های این رستوران اند، ماشین های مدل بالا جلوی این رستوران پارک شده! شما کدوم رستوران رو انتخاب میکنید؟؟؟

مسلما اگر کیفیت برای شما ملاک باشه(که در آموزش و یادگیری هرچیزی بالاخص زبان انگلیسی باید کیفیت ملاک باشه نه کم هزینه کردن)، شما رستوران ب رو انتخاب میکنید. برای پیدا کردن کلاس زبان خوب هم همینطور است، خودتون وارد محیط موسسه مورد نظر بشید و با افراد صحبت کنید(با منشی صحبت نکنید!) سطح افراد رو ببینید و تصمیم بگیرید.گفتم با منشی صحبت نکنید منظورم این بود که از منشی موسسه سوال نپرسید که دبیرانتون دبیران خوبی هستند یانه!؟ یا سوالی که مربوط به کیفیت آموزش بشه، خب مسلما جواب میده بله دبیران ما بهترین دبیران هستند!!!

راجع به منشی تنها چیزی که سنجه ی خوبی هست برای برانداز کردن کیفیت کار موسسه، این هست که خدمتتون میگم(فوت کوزه گری!): اگر منشی موسسه زبان کاملا شاد و سرحال و خندان هست و با مراجعین با ادب و احترام برخورد میکنه، این یک نشانه بسیار مثبت هست که نشان میده این موسسه ارزش داره داخلش ثبت نام کنید، این حاصل تجربیات نه اندک من در زمینه شناخت موسسات زبان هستش و هیچ بیس علمی هم نداره!

حتی اگر منشی از ترس صاحب کارش به شما احترام بگذاره عیبی نداره این نشون میده که معلم هم همچین رویه ای رو پیش خواهد گرفت و از ترس صاحب کارش(مدیر مجموعه) هم که شده خوب کارش رو انجام میده، اگر کسی از کارکنان موسسه از مدیریت موسسه حساب نبره اون موسسه به درد لای جرز دیوار میخوره!

آموزشگاه زبان

وقتی وارد موسسه شدین چیکار کنید دقیقا؟

وقتی وارد موسسه شدین و با یکی از افرادی که اونجا به عنوان زبان آموز ثبت نام کرده وارد صحبت شدین و ازش پرسیدین که اینجا چجور موسسه ای هست و کیفیت اساتیدش چقدر هست و اینطور سوال ها.

این افراد معمولا واکنشی که دارند از ۳حالت خارج نیست!(کاملا تجربی هست این قسمت! البته کل مقاله تجربیه!! این تیکه اش خیلی بیشتر…)

حالت اول جواب طرف مقابل:

فرد در جواب برمیگرده میگه ببین دوست من(!)، زبان یک چیزیه که خودت باید خیلی کار کنی، در یادگیری مهم خود فرد هست! اینکه چقدر خودت تلاش کنی مهمه! (بسه ساکت شو لطفا!، این چیزیه که من تو دلم به این افراد میگم و فکر میکنم شما هم همین نظر رو خواهید داشت راجع بهشون)

این فرد کاملا از کلاس زبانی که داره میره ناراضی هست و به احتمال ۹۹% یک یا دو ترم دیگه این آموزشگاه رو ترک خواهد کرد!(او یک فرد ناراضی است)

حالت دوم جواب طرف مقابل:

فرد مسرور شده و با چشمانش به شما لبخند میزنه! این حس شادی رو میتونید توی صورتش حس کنید! (ایول!! این نشانه ی خوبیه؛ یعنی این فرد احساس خوبی نسبت به آموزشگاه زبانی که داره میره داره)

مسلما شروع به تعریف کردن از موسسه و دبیران و سیاست گذاری های خوبش میکنه!… بپرسید و ببینید چند ماهه که داره میاد اینجا… اگر بیش از شش ماه شده و هنوز راضیه، یک نشانه  ی بسیار خوب هست که این موسسسه میتونه همون جایی باشه که تحقیقات شما پایان می یابه و ثبت نام میکنید!!!

(نکته ی آماری: مهم نیست ترم های موسسه چند ماهه هست، بعد از ماه ششم اکثر افراد از زبان خوندن خسته میشن و اصطلاحا به شیب میخورن، کسانی که شیب رو رد کنند یک قدم بزرگ به حرفه ای شدن توی زبان انگلیسی نزدیک شده اند.)

حالت سوم جواب طرف مقابل:

فرد  نه مثل حالت اول شروع میکنه به نصیحت کردن شما، نه مثل حالت دوم وقتی ازش راجع به موسسه میپرسین گل از گلش میشکفه! این فرد شروع میکنه یک یا چندتا از خاطراتی که از دبیران موسسه داشته رو برای شما تعریف میکنه(مثلا آقای فلانی خیلی دبیر دلسوزیه و اوایل که من خیلی ضعیف بودم خیل بهم کمک کرد و از این حرفا)… این شخص هم راضی نیست از موسسه و شاید خودش هم ندونه این موضوع رو! برای اینکه باور کنید حرفی که میزنم از روی هوا نیست شماره تلفن اون فرد رو بگیرین و بعد ۴ ماه بهش زنگ بزنید و احوالش رو بپرسید، احتمالا موسسه زبانش رو عوض کرده تا اون موقع.

چنین شخصی رو خنثی در نظر بگیرید(نه ناراضی/نه راضی! خنثی) و برید با یک نفر دیگه صحبت کنید.


خیلی خوب، بگذارید خلاصه کنم فاکتور های مهم در انتخاب آموزشگاه مناسب رو:

نکته اول) ببینید، تعداد افراد کلاس نباید بیش از اندازه باشه.

نکته دوم) ببینید چه جور آدم هایی میان توی اون موسسه ثبت نام میکنند.

نکته سوم) به مسیر رفت و آمدتون دقت کنید.

نکته چهارم) از فلافلی مامان جون فلافل نخورید!

– – – – – – – – – – – – – –

آپدیت: لطفا سوالات و نظراتتون رو کامنت بذارین.

پی نوشت: یکی از دوستان پرسیده بودند(توی تلگرام پرسیدن!) که دقیقا وقتی وارد موسسه میشن برای برانداز کردن، به منشی چی بگن! خب من توی مقاله گفتم که از کیفیت آموزشگاه از منشی سوال نپرسین. خب، میتونین برای اینکه ببینید منشی چقدر سرحال هست و چقدر احترام میگذاره به شما (۲فاکتور بسیار مهم)، برید و ازش بپرسید که مثلا هزینه های کلاس ها به چه صورت هست؟ تایم کلاس ها چجوریه؟ ترم ها چند ماهه هست؟ … همین تعداد سوال کافیه که متوجه بشید چندچنده منشی.

نظر یکی از دوستان بنده راجع به این مقاله:

بخوانید  آنالیز جامع و صفر تا 100 مستند راز قسمت هشتم

نظر یکی از اداره کنندگان اموزشگاه زبان راجع به مقاله:

برچسب ها

‫119 نظرها

  1. با سلام احترام
    بنده دیپلمه و دخترم کلاس ۵ دبستان هستیم ،ضمنا ساکن شهرستان .استاد نظر حضرت عالی در مورد نحوه و نوع آموزش زبان انگلیسی چیه؟ ممنون از وقت و حوصله ای که جهت ترویج آموزش زبان انگلیسی به خرج میدهید،پاینده و مانا باشید.

    1. سلام و درود خدمت شما جناب اسکندری عزیز
      ممنون از لطف شما… ببینید این سوال رو در داخل تلگرام هم پاسخ دادم خدمت تون، خودتون سعی کنید با شدو کردن فیلم ها و استفاده ی زیاد از فایل های صوتی یا اصطلاحا پادکست های آموزشی زبان انگلیسی زبان خودتون رو تقویت کنید… بعد از مدتی به کلاس زبان برید، حتما آموزشگاه خوبی رو انتخاب کنید… اگر راجع به پیدا کردن آموزشگاه مناسب راهنمایی نیاز داشتین میتونین به این صفحه مراجعه کنید… راجع به دخترتون هم عرض کردم مه به دلیل سن کمی که دارند خیلی خوبه که با کلاس زبان بیرون شروع کنند و نظارت کنید که کلاس رو به هیچ عنوان رها نکنند و مشوقش باشید در امر یادگیری زبان… اینکه خودتون هم زبان کار کنید خیلی به او قوت قلب میده… سعی کنید در حوزه علاقه تون فیلم و سمینار ببینید و با اون روش ۷ مرحله ای که گفتم فیلم رو شدو کنید….

      موفق باشید

      1. سلام ببخشید من میخام ویزا بگیرم برای آمریکا آیلتس بالای ۷ میخوام یکسال وقت دارم ومبتدی هستم یعنی صفر شما کجا رو معرفی میکنید ایران اروپا. گاما. ایران کمبریج کدوم،؟

    1. سلام هم جهت طنز بود هم یک توصیه بهداشتی. دلیلش رو هم داخل متن گفتم! به علت اینکه …

      1. سلام جناب دکتر خواهشا ،اگه امکانش هست ،ادرس اموزشگاهی رو که معرفی کردی به ۵۰ نفر به منم بدی تا شاید جایی برا ورودی این ترم ما هم شد.با عرض پوزش اگه امکانش هست اس مس کنید،۰۹۱۷۳۱۹۰۱۰۵

      2. سلام لطفا لطفا لطفا اون موسسه ایی که گفتید توی امیر اباده رو به من معرفی کنید تو رو خدا خیلی مهمه برام

    2. سلام وقتتون بخیر
      بنده دیپلم ریاضی دارم ب دلایلی ادامه ندادم الان ۲۰ سالمه و در آموزشگاه سفیر البته کلاس های غیر حضوری(آنلاین)تعیین سطح شدم و ۱۴ دی کلاسم شروع میشه میخواستم بپرسم آیا آموزشگاه خوبی و انتخاب کردم ؟ و اینکه بنده زبان رو جایگزین ادامه تحصیل کردم تا به امید خدا مدرک جنرال رو بگیرم و تدریس کنم
      لطفا راهنماییم کنید مچکرم

  2. سلام وقت بخیر
    میشه اسم اون آموزشگاه امیراباد شمالی رو بگید ؟؟
    من این رو دوستم دوسال پیش معرفی کرد بهم اسمش اصلا خاطرم نیست .. میخوام اپلای کنم و واقعا نیاز دارم بهش
    ممنون میشم جواب بدید

    1. به ۰۹۹۰۵۹۹۵۱۲۸ در تلگرام پیام دهید. البته این موسسه که توی متن این مطلب منظورم بود جدیدا فقط سطح ادونس پذیرش میکنه… جدیدا من به دوستان موسسه رسپیناتاک رو توصیه میکنم…

      1. سلام وقت بخیر
        رسپینا تالک ب من خیلی دور هست ،غرب تهران کدوم موسسه رو پیشنهاد میدید؟

        1. سلام یاسمن عزیز

           

          نمیدونم!

           

          باتشکر! (مثلا خیلی رسمی هستیم!)

           

          پی نوشت: بنظرم اگر فیلم های آموزشی رایگان رو دیده ای و مناسب بوده برات شاید خوب باشه شرکت توی دوره های سینما زبان رو هم در نظر بگیری. 

          دوره های مجازی آموزش زبان روی فیلم- روی فیلم نه با فیلم (:  :

           

          ۳۰namazaban.com

           

           

          1. سلام خسته نباشید
            من ۱سال رفتم اموزشگاه زبان بعد ول کردم چون هیچی یاد نمیدادن و از اون ۱سال هیچی یادنگرفتم ۲ترم رفتم کانون زبان ولی خیلی سخت بود نتونستم ادامه بدم ۱۶سالمه میخوام زبان انگیلیسیمو قوی کنم پایه بیسیکم میشه لطفا راهنماییم کنید بیزحمت نظرتون رو برام ایمیل کنید ممنون….

          2. توی این وضعیت کرونا گجابرم کلاس زبان جنرال خوب توی تهران که آنلاین خوب اداره کنن کلاس رو ؟

  3. یا اگر نمیخواید اینجا بگید ممنون میشم بهم ایمیل بزنید
    سپاس

  4. موسسه زبان پارسایان که اول گیشاست، هم مسیر خورش خوبه، هم پرسنلش خیلی خوش برخوردن، استاداشم واقعا لهجه خوبی دارن، کلاس هاش شلوغ نیست، دوره های خیلی فشرده هم داره که بار علمی خوبی هم دارن، کلا من و کسایی که با هم کلاس میریم همه راضی هستیم، روششون فقط گرامر نیست، جلسات اسپیکینگ خوبی دارن.
    در کل ما که خیلی راضی هستیم

  5. موسسه زبان کیش در یک کلمه مزخرفه. وقتتون رو انجا هدر ندید (مربیان غیرحرفه ای و محیط نامناسب)

  6. سلام
    وقت بخیر
    لطفا اسم اون آموزشگاه امیراباد شمالی رو ایمیل میفرمایید .
    ممنون

    1. سلام زهرای عزیز

      آنجا دیگر فقط سطح ادونس دارد و جدیدا هم دانشجو نمیپذیرد! انگار بشتر از ظرفیتش مراجعه کننده دارد! انگار من با این مقاله آنجا را تبدیل کردم به یک جای عمومی به جای محلی برای خواص!
      در این مدته بالغ بر ۵۰ نفر (کم و بیش) در خصوصی از من آدرس آن موسسه را گرفتند! جالب اینجاست که مدیر موسسه حتی نمیداند من برایش آن همه شاگرد فرستادم! لازم هم نیست بداند چون من فقط به خاطر کیفیت خوبش به دیگران معرفیش کردم نه منفعت شخصی خودم.

      چقدر حرف زدم!!!…

          1. موسسه گامای تهران فقط میخواد پول بگیره . و اصلا خدمات ارائه نمیده

        1. سلام من پیشنهاد میکنم برای کلاس های آیلتس به آموزشگاه ملل سر بزنید عالی هستن حتما نتیجه دلخواه را دریافت میکنید

      1. اون وقت اگه دور و برمون آموزشگاه خوب نبود و برای رسیدن به آموزشگاه های خوب باید قاره پیمایی کنیم تکلیف چیه؟

    2. برای اینکه پول شما رو نخورم مینویسم که آموزشگاه کات دزد هستن. پول رو میگیرن کلاس رو تشکیل نمی‌دن و پول رو برنمیگردونن

  7. سلام من برای پسرم که دوم دبستان رو تموم کرده دنبال ی آموزشگاه خوب میگردم ،،،ولی شنیدم کانون زبان خیلی سخت گیره وبچه ها زده میشن،،،،وانه من تا به حال اصلا با پسرم انگلیسی کار نکردم،،،،کدوم موسسه ببرم که بهتر باشه.سمت شرق تهران هستم.

    1. سلام جناب کاظم پور
      اولا تحلیل انیمیشن زوتوپیا و داستان اسباب بازی هارو بدین ببینه، فقط ببینه، نیازی به حفظ کردن لغات نداره فعلا:
      لینک:
      ۳۰namazaban.com

      ۳۰namazaban.com/zootopia

      کلاس زبان هم طبق دستورالعمل این مقاله پیدا کنید، کمی وقت بگذارید خب!!! مسئولیت پدرانه است دیگر! (:

  8. سلام
    من توی اصفهان زندگی میکنم اگه میشه یه موسسه ای که داخل اصفهان باشه رو بهم معرفی کنید . خیلی ممنون

    1. سلام وقت بخیر من ۳۲ سالمه و میخوام آموزشگاه زبان ثبت نام کنم و در غرب هستم بین ایران اروپا و گات و گویش موندم میشه کمکم کنید؟

    2. سلام . گویش آموزشگاه خوبیه . و بنظرم اگر دوست دارید گویش ثنب نام کنید. فقط قبلش برید یه جلسه آزمایشی سرکلاس اگر پسندید بعد برید واس ثبت نام.
      من خودم قبلا کانون زبان میرفتم ولی اصلا خوب نبود.
      از این نظر که فقط روی گرامر کار میکردند و اصلا تو اسپیکینگ ما نمی توانستیم به کار ببریم.
      جای دیگه هم هست مت گویش رو به شما معرفی میکنم که الان هم که آنلاین کیفیت آموزشی شون عالیه و معلم خوبیه هم داره.

  9. سلام
    متاسفانه من زبانم أصلا خوب نیست و قصد مهاجرت هم دارم و أز همه بدار اینکه خجالت میکشم 😒😒 چکار کتم

    1. از چی خجالت می کشی؟خجالت نداره اگر آدمی هستی که دوست نداری که کلاس زبان به شکل گروهی بری و خجالت می کشی و آدم کم رویی هستی می توانی کلاس های خصوصی بری که خودت باشی و معلم فقط اینکه مدرس خوبی رو انتخاب کن .
      من منظورت رو این جوری فهمیدم حالا نمی دونم درست فهمیدم یا نه

  10. ,واقعا متن جالب و جذابی بود و مسائل مهمی رو مطرح کرد. شخصا با اون پاراگراف “فلافلی مامان جون” خیلی موافقم چون تفاوت آموزشگاه های پر شعبه و کاسب رو با آموزشگاه های تقریبا کمتر شناخته شده به چشم دیدم.
    دوست دارم بگم که اگه غرب تهران هستید آموزشگاه ایران اروپا می تونه انتخاب خوبی براتون باشه. دو شعبه بیشتر نداره و کیفیت آموزشیش رو فدای شعبه زدن نکرده.
    پ.ن. چند وقت پیش به فلافلی مامان جون هم سر زدم و نسبت به قیمتش بد نبود. البته که قبلا فلافل های بهتر از اون هم خورده بودم!!

    1. سلام. بابت راهنمایی هاتون ممنون. من میخوام برای مهاجرت اقدام کنم و باید هم سطح زبانم رو برای زندگی و کار تو یک کشور انگلیسی زبان بالا ببرم و هم نمره آیلتس ۷ تا ۷٫۵ بگیرم. و شنیدم که میگن آیلتس و نمرش خیلی سطح زبان برای زندگی و کار رو ارتقا نمیده و فقط تکنیک نمره گرفتن رو آموزش میدن. لطفا راهنمایی کنید که چه کنم و اینکه اگر آموزشگاه خوب در شهر کرج میشناسید بازم منو راهنمایی کنید

      1. سلام و خسته نباشید خیلی من از بچگی اموزشگاه مختلف رفتم و علاقه ی شدید دارم به یادگیری و تدریس زبان به عنوان شغل میشه راهنماییم کنین کدوم اموزشگاه برم

  11. سلام من اموزشگاه زبان تی ال پی اس ثبت نام کردم واز همه لحاظ عالی میباشد آموزشگاهی برای یادگیری کودکان و بزرگسالان است به شماهم پیشنهادش میکنم

  12. سلام وقت بخیر
    ممنون میشم یک آموزشگاه زبان عالی رو درمحدوده اسلامشهر معرفی بفرمایید پیشاپیش سپاسگذارم
    از همکاری شما

    1. سلام مریم جان

      حقیقتش نمی شناسم!

      ولی خیلی خوشحالم که این مقاله رو خوندی چون راه های پیدا کردن یه موسسه خوب رو یاد گرفتی و دیگه خودت میتونی تشخیص صحیح رو داشته باشی.

      فقط کافیه یکی دو روز اطراف محل سکونت رو همه آموزشگاه هاش رو سر بزنی.

      درود!

  13. سلام من دانشجو هستم تقریباً زبانم خوبه تو صحبت مشکلی ندارم.بیشتر گرامریِ مشکلم هدفم ایلتس هست می خواستم بدونم ایران اروپا بهتره یا سفیر؟

    1. سلام اگله عزیز

      ببین من تفاوت این دو موسسه زبانی رو که گفتی نمیدونم چون مهم این هست که کدوم شعبشون منظورته. و من هم که همه شعباتشون رو نمی شناسم!

      در کل میدونم که موسسه ای که ویژگی های گفته شده در این مقاله رو داشته باشه مناسب هست برای وقت صرف کردن.

      لطفا وقت بگذار برای اجرای نکاتی که گفتم و موسسه خوب رو پیدا کن خودت.

      موفق باشی اگله عزیز

    2. سلام وقت بخیر من ۳۲ سالمه و میخوام آموزشگاه زبان ثبت نام کنم و در غرب هستم بین ایران اروپا و گات و گویش موندم میشه کمکم کنید؟

  14. سلام مطالبتون عالی بود من تو شهرستان لاهیجان زندگی میکنم در حال حاضر البته سال آینده میرم تهران ولی امسال نمیخوام وقت هدر بدم ! ولی اینجا جای خاصی رو نمیشناسم
    سفیر هست کانون هست کیش هست و اموزشگاه های ناشناخته دیگه از هرکی هم میپرسم یجارو معرفی میکنه من باید چیکار کنم ؟

    1. سلام پریای عزیز

      باید مقاله ای که اینجا خوندی رو عملی کنی! اجراش کن!

      موسسه خوب رو پیدا کن و برو!

      این هم بدون که میتونی هرجای ایران که باشی زبانت رو تقویت کنی لازم نیست حتما بیای تهران!

      درود!

  15. سلام من قبلا اموزشگاه رسپینا تاک میرفتم خیلی خوب بود، ولی الان به خاطر مسافت برام مقدور نیست، لطف میکنید اموزشگاه خوب در حد رسپینا تاک در غرب تهران معرفی کنید ممنون میشم. تحقیق کردم گفتن اموزشگاه ایران اروپا در خیابان کاشانی خوب هستش. شما تایید میکنید؟

  16. سلام و وقت بخیر
    من ۳۰ سالم هست و تاگنون کلاس های مختلفی پو از جمله موسسه ملی در دوران مدرسه تا سطح ادونس و سفیر در دوران دانشگاه رفتم ولی همچنان در مکالمه ضعیفم. بعد از ۳ سال دوری از زبان تصمیم گرفتم خودم در منزل تمرین کنم و الحق از خودم راضیم چون کتاب ۵۰۴ لغات و برای مهارت listening هم کتاب tactics رو مطالعه کردم و احساس میکنم سریال فرندز بدون زیرنویس بهتر میفهمم اما برای صحبت در منزل فایده نداره و اینکه کسی نیست که اشکالات گرامری بپرسم. لذا تصمیم گرفتم برم کلاس بیرون. واقعا ممنون میشم بهم پیشنهاد یه موسسه خاص ( بقول خودتون) بدین
    رسپینا شنیدم و ایران امریکا
    بنظرتون دوره فشرده برای تقویت مهارت گفتار خوبه؟

    1. سلام عاطفه ی عزیز

      در مورد کلاس زبان خاص: موسسه پارس ایسول هست با شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۳۰۶۲۷
      امیرآباد/سر جلال / کوچه سوم/ موسسه زبان

      ولی این موسسه به خاطر اینکه تقریبا یک سال هست که دوستان و افراد مختلف دارن از من راجع بهش می پرسن و تقریبا بالغ بر ۵۰ نفر رو مستقیم خودم در پی وی بهشون آدرس و شماره موسسه رو داده ام. به این دلیل دیگه این موسسه جزو خواص نیست!

      شاید ظلمی بود که در حق این موسسه کردم و از حالت خواص درش آوردم! البته مدیر موسسه اصلا خبر ندارن که این همه شاگرد از کجا براشون میاد!

      جدیدا شنیدم فقط کلاس های ادونس شون ظرفیت خالی داره!

      موفق باشید

    2. سلام واقعا ممنون از مقاله عالیتون .من تازه میخوام ثبت نام کنم و هیچ معیار خاصی برای انتخاب آمورشگاه نداشتم این مقاله برای من عالی بود ممنونم🌹

      نظرتون درباره کلاس های فشرده و نیمه فشرده چیه؟؟من از پایه میخوام برم چون گرامرم اصل خوب نیست اما مییخوام دوره های فشرده رو شروع کنم بنظرتون فشرده بودن دوره باعث جا افتادن مطالب نمیشه؟؟؟و شما خودتون کدوم رو ترجیح میدین؟؟

  17. سلام. بابت راهنمایی هاتون ممنون. من میخوام برای مهاجرت اقدام کنم و باید هم سطح زبانم رو برای زندگی و کار تو یک کشور انگلیسی زبان بالا ببرم و هم نمره آیلتس ۷ تا ۷٫۵ بگیرم. و شنیدم که میگن آیلتس و نمرش خیلی سطح زبان برای زندگی و کار رو ارتقا نمیده و فقط تکنیک نمره گرفتن رو آموزش میدن. لطفا راهنمایی کنید که چه کنم و اینکه اگر آموزشگاه خوب در شهر کرج میشناسید بازم منو راهنمایی کنید

    1. سلام علیرضای عزیزم

      خب دو تا نکته رو اشاره کردی یکی راجع به یادگیری کاربردی زبان انگلیسی برای استفاده روزمره در یک محیط انگلیسی زبان و یکی هم ترفندناک(!) خوندن زبان برای گرفتن نمره آیلس(نه آیلتس!- این عکس رو ببین!).

      حالا اول از دومی شروع می کنیم!

      گرفتن نمره ۷٫۵ در آزمون آیلس:

      من نه تاحالا آزمون آیلس دادم نه تافل ولی میتونم کمکت کنم راه سریعتر رو پیدا کنی. احمقانه است اگر بگم میتونم بهت ترفند آیلس یاد بدم وقتی که خودم مدرک رو ندارم! بهترین کار رو بکن:

      استاد نوشین لقمانی دو بار تونسته نمره overall 9 بگیره توی این آزمون و بنظرم اگه میخوای وقتت رو صرف کنی ترفند یادبگیری از همچین کسی یادبگیر که خودش نمره کامل رو گرفته نه هیچ معلم و استاد زبان دیگه ای. البته به دبیران زبانی که دارن آیلس درس میدن و خودشون مدرک آیلس با نمره مشخص(نه حالا نمره خوب!) ندارن بر نخوره! این نظر شخصی من هست! هر دبیری که- حالا هرچقدر میخواد قوی باشه و ادعا داشته باشه- نمره مشخص آیلس نداره نباید آیلس تدریس کنه.

      همونطوری که هر آدمی که شکم شش تیکه نداشته باشه نباید بیاد ترفند های شش تکه کردن شکم آموزش بده! (!It’s the same logic)

       

      و حالا مورد دوم و بسیار حیاتی! اومدیم و شما با هر ترفندی بود آزمون رو گذروندی و رفتی اونور آب! حالا این گوی و این میدان! باید بتونی صحبت کنی و در مقابل بفهمی بقیه چی دارند میگند و باید دقیق بفهمی!

      داخل یوتیوب اگر سرچ کنی می بینی که ایرانیانی – من سرچ کردم یه زن و شوهر بودند خیلی ناله می کردند!- هستند که مهاجرت کرده اند ولی هنوز بعد از سالها بودن در کشور انگلیسی زبان خیلی وقت ها مجبور میشند به طرف مقابل بگن: میشه یکبار دیگه جمله ای که گفتی رو بگی؟

      و طرف مقابل دوباره تکرار میکنه و این بنده خدا ها دوباره بهش میگند: میشه با سرعت کم تری تکرار کنی؟!

      !I mean WTF

      اینه که حتما باید تا ایران هستی با تمام قوا کار کنی روی Speaking و Listening ات .

      برای این مورد هم باید شدو کردن رو یادبگیری. کار زیاد داری و من بیشتر از این وقتت رو اینجا نمی گیرم. فقط این کار هارو بکن:

      1. شدو رو خوب خوب یاد بگیر. این مقاله رو کامل بخون و فیلم آموزش تکنیک شدو رو که داخلش هست چندبار ببین و نکته برداری کن.(شدو یه گنجه!)
        دانلود مستقیم فیلم آموزش شدو

      2. اگر تونستی یک کلاس زبان خوب نزدیک محل اسکان یا محل کارت برو. نکات همین مقاله رو اجرایی کن برای پیدا کردن یک کلاس زبان عالی!
      3. چون مطالب آموزشی ممکنه کمی پراکنده توزیع بشه به نظرم پیج اینستاگرام و کانال تلگرام سینما زبان هر دو رو داشته باش.( سایت جدید هم که میدونی ۳۰namazaban.com هست)

      موفق باشی علیرضا. ایشالله جزایر هاوایی!

  18. سلام
    من دانشجوی دکتری هستم و برای فرصت مطالعاتی باید سریع مکالمه مو قوی کنم ک بتونم از ایران برم. راستش خیلی پرس و جو کردم کجا کلاس برم اما جای مناسبی پیدا نکردم. من سمت امیر آبادم ممنون میشم بهم بگین کجا برم.

  19. سلام
    ممنون از مطالبتون
    من تهران دانشجو ارشد هستم و زبانم خوب نیست و میخوام تو این مدت ارشد موسسه زبانی برم که واقعا خوب باشه و من نهایت استفاده رو از موسسه های زبان تهران برده باشم.
    یک ترم قطب راوندی رفتم وی رو مکالمه خیلی وقت کمی میزارن و ۱۴ نفریم!!
    بنظرتون چه موسسه ای برم؟
    میخوام به میدون ولیعصر نزدیک باشه.

  20. چرا انقدر بی ادبی مگه هر کی زبان میخونه باید فرهیخته باشه مثلا دانشجو فرهیخته نیست

  21. سلام

    دوست عزیز اگر امکان داره یه موسسه خوب که هم کیفیت مناسب داشته باشه و هم شهریه مناسب و در محدوده غرب تهران واقع شده باشه معرفی کنید.

    تشکر

  22. من نزدیک ٣ سال که سفیر میرم و واقعاً ناراضی هستم ، واقعاً فلال مامان جون مثال خوبی بود :))) الانم ۴٠۶ هستم ، تموم شه میرم رسپینا تاک ، اگه تا الانم نرفتم دلم واسه تایمم می سوخت که گذاشته بودم و گفتم حداقل تا قبل ادونس و تموم کنم …. الانم می ترسم عوض کنم ولی به خودم که نمی تونم دروغ بگم که سفیر عالیه یا من عالی حرف میزنم که بمونم ..😕 حالا به نظرتون چی کار کنم ؟! بیام بیرون ضرر نمیکنم ؟

    1. سلام و خسته نباشید خیلی من از بچگی اموزشگاه مختلف رفتم و علاقه ی شدید دارم به یادگیری و تدریس زبان به عنوان شغل میشه راهنماییم کنین کدوم اموزشگاه برم

  23. سلام و عرض ادب
    عالی بود و کاربردی
    من شیراز هستم
    سعی میکنم پیشنهادات سایت رو پیش بگیرم اما اگر کسی توی شیراز آموزشگاه خیلی خوب برای تقویت مکالمه میشناسه لطفا بهم معرفی کنه

  24. سلام
    ممکنه لطف کنید یه موسسه خوب ک کیفیت خوبی داشته باشه و شرایطش مطابق گفته هاتون باشه یمت شرق تهران معرفی کنید
    اگر کسی جایی رفته راضی بوده بگه من خیلی شدید نیاز دارم
    و اینکه شنیدم ایران استرالیا خوبه و تعریف شنیدم و اینکه نزدیک هم هست بهمون
    ممکنه کمک کنید دوست عزیز 🙏

  25. سلام. ممنون از توضیحات مفیدتون. من دخترم ۷ سالشه و میخوام کلاس زبان ثبت نامش کنم. کانون زبان -سفیر- سیمین و… بلحاظ دسترسی برام در یک سطح هستند اما واقعا نمیدونم کدوم انتخاب کنم. نظرات دوستان و اطرافیان هم متفاوته.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. من نوجوان بودم رفتم کانون زبان ولی راضی نبودم و زده شدم. ولی نمیخوام نظرم رو بهتون تحمیل کنم . فکر کنم برای بچه ها خوب باشه من خودم از اول نرفتم به خاطر همین زیادبا سیستم شون آشنایی نداشتم و برام بسیار کسل کننده و سخت بود و نپسندیدم.
      ولی خب شما فکر کنم بچه تون از الان بزارید می توانه با سیستمشون آشنایی پیدا کنه و حتی عادت کند.
      آموزشگاه گویش هم خوبه و خواستید اونجا رو هم یه سری بزنید و یه پرس و جویی کنید.

  26. سلام خسته نباشید من مدتی که دنبال یک موسسه خیلی خوب میگردم از چند نفریم نظر گرفتم ولی بازم دودلم بیشتریا بهم گفتند که سفیر و ایران مهر خوب نیستند (شعبه های قلهک و تجریش) یکی از دوستام بهم تهران کانادارو معرفی کرده ولی بازم شک دارم از طرفی خجالتی هم هستم برای مختلط بودن کلاس میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. کلاس مختلط برید بنظرم.
      براتون مفیده. اجتماعی تر خواهید شد.(البته یک پیشنهاد هست صرفا)

      در مورد کلاس نمیدونم کجا خوبه خودتون طبق مقاله بررسی بکنید خب!

  27. آموزشگاه گاما فارس که در شعبه تهران هم فعالیت دارند اصلا فریب تبلیغات دروغینشون رو نخورید که واقعا بی کیفیت و دارای پرسنل و مدیران غیر پاسخگو هستند.
    اینو برای دوستانی گفتم که مثل ما دنبال آموزشگاه خوب هستند و یه وقت مثل ما فریب نخورن

  28. سلام.مرسی از توضیحات درجه یکتون. تحلیل زوتوپیا رو۳بار دیدم.و عااالی بود.خودم حس میکنم با همین انیمیشن کلی تلفظ هام و درک زبانم خوب شده.

    من دانشجوی ارشدم و میخوام برای phd اپلای بگیرم.از الان تا حدود۲سال دیگه فرصت دارم که آیلس۷بگیرم. برنامه ی پیشنهادیتون بمن چیه؟
    متاسفانه چندین باره که شروع میکنم اما کارای دیگه و… باعث میشه منظم پیش نرم. و نقطه سر خط
    و آیا در مشهد موسسه ای مورد تائیدتون هست؟

  29. سلام، شبتون بخیر، مطالبتون خیلی مفید بود، ممنون.
    من هم خیلی موسسات مختلف رفتم، و اصلا راضی نیستم.سطح زبانم هم به نظرم خیلی پایینه.
    از طرفی برای دکترا تو دانشگاه های کانادا نیاز به مدرک زبان با ایلتس ۷.۵ دارم.
    امروز رفته بودم موسسه آریام، ولی بهم گفتن باید ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومن روز ثبت نام بهشون بدم.در واقع بیشتر مبلغ کلاسهای خصوصی توی یکسال رو یکجا میخوان که برام خیلی عجیب بود.
    آیا هنوز رسپیناتاک رو پیشنهاد میدید؟یا اگر موسسه بهتری میشناسید تو غرب تهران لطفا معرفی کنید.
    متشکرم.

  30. سلام درود
    من میخوام زبان رو حدود ۱ سال تا ۲ سال یاد بگیرم
    البته اصولی کامل و حرفه ای روی چهار مهارت و مدرک آیلتس
    کدوم آموزشگاه رو پیشنهاد میکنید
    موسسه گاما
    موسسه سفیر گفتمان
    خیلی تحقیق کردم ولی به نتیجه گیری قوی نرسیدم
    لطفا راهنمایی کنید

  31. من در مورد بهترین موسسه نمیدونم، اما بدترین موسسه «ایران کمبریج» هستش ، اساتید کاملا بیسواد، مسئولین بی ادب و بد دهن فقط فکر پول گرفتن هستن و رضایت دانشجوها و کیفیت کلاسها هیچ اهمیتی نداره، اگر هم اعتراض کنید چهارتا ناسزا و حرف زشت بهتون میزنن.

  32. سلام ببخشید من ۱۴ سالمه و دنبال یه آموزشگاه خوبم چن وقت توکانون زبان توی حجاب بودم ولی خوب یاد نگرفتم و ول کردم الانم باز بین سفیر و کانون زبان موندم البته از استرس زیاد کانون رو ول کردم چون هر روز چیزایی میپرسیدن که اصن توضیح نداده بودن لطفا بهم کمک کنین یه جایی که خوب تدریس کنن و دلسوز باشن و نزدیک به میدون ولیعصر پیدا و جدا جدا هم باشه چون من استرسی هستم یه جایی باشه که ریشه ای یاد بدن لطفا
    اگ میشه جواب رو ایمیل کنین چون من دیگ نمیتونم بیام جواب رو بخونم
    ممنون

  33. سلام ببخشید وقت شمارو میگیرم در نزدیکی منزل ما فقط اموزشگاه شکوه و سفیر هست نظرتون راجع به شکوه چیه تشکر

  34. من قبلا یه ۀموزشگاه معروف میرفتم ولی انقدر شلوغ بود که اصلا به شاگرداشون رسیدگی نمیکردن واسه همین من رفتم یه آموزشگاه محلی که واقعا فکر نمیکردم کیفیت آموزششون انقدر خوب باشی ولی دقیقا برعکس تفکراتمه
    سمت صادقیه هست آموزشگاه زبان ویژن

  35. سلام وقتتون بخیر ، من میخوام زبانو از پایه شروع کنم و بین اموزشگاه نگار و ایران اروپا موندم کدوم میشه لطفا راخنمایی کنید
    البته بگم با شرایط الان میخوم کلاس انلاین شرکت کنم
    میشه لطفا ایمیل بزنین برام ممنونم

  36. اگر برای فرزندتان ارزش قایل هستید هیچگاه موسسه زبان پلاس در جنت آباد جنوبی را انتخاب نفرمایید . مدیریت بسیار ناتوان و بی ادب / فضایی بسیار نا امن برای دختر خانمها . یادتان باشد ” همه کارمندان و مدیران هنگام ثبت نام و دریافت پول خوش اخلاق و متین و با ادب هستند ” اگر به مشکل خوردید و با منطق و دلیل و روی گشاده مشکل را حل کردند آنوقت درست است . واقعا حیف نام موسسه که بر این خرابه گذاشته اند

  37. آموزشگاه اکسیر بدترین و مزخرف ترین آموزشگاهیه که میتونید برید اگر هم جایی دیدید که ازش تعربف شده بدونید زبان آموزا نیستن خوده عوامل هستن الکی میان تعریف و تمجید میکنن به دروغ.. هر کی اونجا رفته ناراضیه فوق العاده بی کیفیت و سطح پایین فقط به فکر پول گرفتن هستن در عرض دو ماهی که اونجا بودم ۷ نفر ببشتر از موسسه رفتن خودمم بعد از دو ماه وقتی دیدم هیچ کاری نمیکنن و اصلا کیفیت براشون مهم نیسن اومدم بیرون

  38. سلام مطالطب خیلی جالب و خوب بود برای من..تا حالا ب این چیزا فکر نکرده بودم..خب من چندسال زبان رفتم و زده شدم یهو چون بینش وقفه انداخته بودم بخاطر همین خیلی چیزا یادم رفته بود و خجالت میکشیدم و زبانو گذاشتم کنار..الان دلم میخواد که قشنگ یاد بگیرم و اموزشگاه خوبی ثبت نام کنم تا موفق تر بشم اما نمیدونم کجا باید ثبت نام کنم ..سنمم کمه و نمیدونم کجا و چطوری تحقیق کنم اصلا دربارش..میدونید نمیخوام ایندفعه هم نا امید بشم‌..من ریحانه هستم ۱۶ سالمه و مهرابادجنوبی محل زندگیمه..

  39. پردیسان بدترین اموزشگاهی که دیدم کیفیت آموزش بسیار پایین، بسیار زورگو، بدقول
    من امروز ثبت نام کردم برای کلاس خصوصی روز بعد برنامه ام به هم خورد زنگ زدم شعبه دولت که نمیتونم کلاس بیام گفتند پول رو پس نمیدند !!!!!!! دو میلیون پول من رو برنگردونند و گفتند اگر میخواهید میتونید برامون شاگرد پیدا کنید تا پولتون رو منتقل کنیم به شاگردی که پیدا کردید

  40. سلام من ۲ سال و خورده ای زبان میرفتم ولی هیچی یاد نگرفتم اموزشگاهمم شکوه بود ولی بعدش ب شهرک پرند رفتیم من اونجا ب مدت ۶ ماه زبان میرفتم واقعا عالی بود ولی متاسفانه محل سکونتمون و عوض کردیم الان در شهر اراک زندگی میکنیم میخواستم ی اموزشگاه خوب معرفی کنین🙏

  41. سلام
    ممنون از توضیحاتی که دادید . میشه یه اموزشگاه فوق العاده خوب نزدیک انقلاب بهم معرفی کنید . ؟
    اموزشگاه رسپینا چطوریه؟

  42. سلام من پیشنهاد میکنم برای کلاس های آیلتس به اموزشگاه زبان ملل مراجعه کنید حتما نتیجه دلخواهتون میگیرید

  43. برای یاد گیری بهتر و خفن تر زبان به آموزش ملل مراجعه کنید کادر اداری عالی همراه اساتید فوق حرفه ای

  44. به نطر من الزاما بد بودن موسسه به داشتن تعداد شعبات نیست، چون من موسسه ای رو میشناسم که ۲تا یا ۳تا شعبه دارن و خیلی عالی هستن مثل موسسه دیاکو یا مثل موسسه زبان اسپیکان.

  45. البته با شما موافق هستم که برخی از این موسسات هدف اصلی اونا کسب درآمد است و اهمیتی به یادگیری شاگرد نمیدن، من خودم طی سالها که دارم انگلیسی یاد میگیرم و چندتا موسسه مختلف رو امتحان کردم دیدم که تا حدودی حق با شماست.موسسه ایرانمهر یا پردیسان یکی از اون موسسات بسیار افتضاحی هستند که تا حالا دیدم، اما سفیر به نظرم خوبه، دیاکو و اسپیکان هم همینطور

  46. سلام .وقت بخیر
    من تصمیم دارم زبان چینی بخونم . موسسه خوبی سراغ دارید محدوده ونک و گاندی
    خیلی ممنون میشم جواب من رو بدید .

  47. سلام پسر من ده سالسه و یکسال هم در موسسه ی کودکان برتر زبان خونده و به مرحله ی فونیک ۵ رسیده و الان میخام موسسه رو عوض کنم و درتهران هستیم شما چه موسسه ای رو پیشنهاد میکنید

  48. من هم از موسسه ایران کمبریج اصلا راضی نبودم فقط به فکر پول درآوردنن و هیچی براشون اهمیت نداره

  49. ممنونم از اطلاعات پر کابردی که در اختیار دیگران قرار میدین،من هم آموزشگاههای مختلفی رو تجربه کردم والان ارزش متن شما رو میفهمم و هر زبان آموزی برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینش این اطلاعات رو داشته باشه بعد شروع کنه ومتن شما ارزش معنوی زیادی داره.

  50. اگر دوست دارید وقت و هزینه تون رو هدر بدهید اخر سر هم کلی کتاب نصفه و نیمه رو دستتون بمونه برید مرسسه گاما ثبت نام کنید، همه تبلیغاتشون الکیه. هیچ حساب و کتابی ندارند.

  51. با سلام
    ممنون میشنم آدرس آموزشگاه امیر اباد رو بفرمایید من میخوام واسه ادامه اخذ ایلتس اکادمیک و اپلای اقدام کنم کوتاه مدت باشه ۰۹۱۲۷۰۹۲۸۶۷

  52. سلام توی اراک آموزشگاه تاک بهتره یا کانون زبان ایران؟
    خودم دارم کیش میرم و می‌خوام کلاسمون عوض کنم
    ممنون میشم جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

بستن
بستن